Kladdkaka a´la Anneli




Kladdkaka med marabou mjölkchoklad och hackad mandel

2 dl socker
2 st ägg
4 msk o´boy
2 tsk vanlijsocker
75 gr smör, ska smältas
2 dl mjöl

Sätt ugnen på 175 gr

Smörj en bakplåt, pundra med lite mjöl

Rör ihop socker, ägg, o´boy, vanlijsocker.

Rör ner det smälta smöret och lägg sist i mjölet.

Hackade mandel & chokladet och la det på toppen. Du väljer ju själv hur mycket du vill ha på.

Grädda i ca 15 min. kolla den eftersom den ska vara kladdig i mitten.

Smaklig spis


Kommentarer
Postat av: Moster

Li är det inte mycket socker som du har i kakan

det räcker väl med 1 dl

2009-11-03 @ 23:53:57
Postat av: Anneli

Där ska egentligen vara mer, men jag har minskat ner det för jag tyckte det var för mkt.

Men prova du med 1 dl och berätta för mig sen.

Egentligen ska det ju inte vara o´boy heller utan kakao.

Puss

2009-11-04 @ 11:46:28
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0