4 oktober

Har precis varit på Afrikansk Festmässa i kyrkan. Det var verkligen skithäftigt.
Bandet som var där heter Mzungo Marimbaband. Verkligen skitcoolt.

Marimba är ett mycket gammalt traditionellt afrikanskt instrument. Instrumenttypen finns över hela Afrika, fast med olika namn och olika stämning beroende på vilken del av afrika instrumentet kommer ifrån. Marimban påminner om en västerländsk xylofon fast större och byggda helt i trä.

Det var riktigt bra. Man flöt med i musiken och marimban.

Vad har annars hänt sen jag kom hem?

Först och främst så har jag passat Zack. Underbara lille plutten. Busig som bara den men även mysig.
På morgonen så satte han sig sidanom sängen och skällde försiktigt för man skulle vakna. När han väl kom upp så ska han pussa så försiktigt. Ju längre tiden går ju vildare blev han.


"Det finaste man har sätter man på bordet"

Som Ni ser så vill han gärna vara med överallt. Det finns inte en chans att läsa tidingen när han väl kommit upp.

Tror att jag skrivit innan att min dingdonga hyresvärd skulle sätta in nya element till mig under tiden jag var i Slovenien.
Eftersom mina föräldrar varit här och vattnat så har jag ju fått info under tiden om det hänt något eller ej.
Det lutade mest åt ej!

Skickade iväg ett mess till honom och skrev att eftersom jag kommer hem om 10 dagar och om han ej börjat så kunde han strunta i det för jag ville ha lugn och ro när jag kom hem. Som vanligt svarar han inte.
Den enda gången han svarar är om man typ skriver elakt eller kritiserar honom. Då är han snabb satan!

Saken är den att jag kom ju inte hem torsdagen (17:e) som jag skulle, men skrev så för han fattar ju med baken.
Jag kom hem på måndagen (21:e).
Tänkte hela tiden att: Gud så skönt det ska bli och komma hem till sitt eget. Lugn och ro.
Ja säkert!

När jag svänger in så ser jag att min dörr är öppen och knastens (hyresvärden) fd svåger sitter på min trapp med massa rör och grejor. Inget illa mot honom. Han tycker jag om!
Nu blev jag inte arg på honom utan flygandes tokig på knasten.
Han var ju inte där så klart och det ska han vara väldigt glad över.
Kent fick dock höra hur idiotisk knasten var och hur iq-befriad han var och allt vad som nu kom ut. Jag var så arg så jag grät och då är jag arg!
Till Kent sa han att jag skulle komma hem den 26:e men han hade dock sagt till grannen att han fåt mess utav mig och skulle komma hem den 17:e.

Lugnade ner mig efter ett tag när jag spytt galla. Benny (knasten) kom och jag frågesatte honom ang mitt meddelande till honom.
Han svarar: Haha, det raderade jag som fan!
Direkt efter: Vad brun du blivit!
Kan meddela att han fick rätt många gliringar från mig ända tills dom var klara här och det tog iaf 2-3 dagar.
Han står inte högt i mina ögon. Han är fruktansvärt falsk och ljuger så mycket så klockorna stannar!

Nu är det klart i alla fall och elementen är så gott som på. Har även kvar det eletriska annars hade jag väl frysit.

Vad mer?

Jo jag har varit på tjejmiddag hos Ann-Sofi med Tesa, Veronica (som väntar tvillingar, två flickor), Gitte, Camilla & jag.
Tesa hade lagat mat, mycket gott sen var det tjejsnack till klockan var midnatt. Jättetrevligt! Det var ett bra tag sen jag träffade dom.


Ann-Sofi


Veronica 


Tesa & Gitte


Dom blivande föräldrarna Veronica & Johan

Camilla ville ej vara med på bild!

Jag har varit på 10-års kalas hos min brors mellersta son, Victor!

Jag har varit på erotikparty hos min granne Ingela!

Jag har varit hos min bästa vän, Cattie och hälsat på ett par gånger!

Jag har varit på Spenshult i hopp om att få medicin.

Tyvärr var det kvällstid så det fanns ingen möjlighet att göra en lugnröngten då.
Man måste göra det innan man får ny medicin. Fick värktabletter; Lyrica med mig hem istället så länge.
Den medicinen gör mig trött och smått förvirrad. Jag skulle ta en tablett i en vecka och sen öka till morgon & kväll och sen öka ytterligare en gång så det blev en morgon och två på kvällen. Kan tala om att jag håller mig till en tablett om dagen.
Ska tillbaka den 29 oktober. Förhoppningsvis så har pappa också fått en tid då så vi kan åka tillsammans. Snart har alla reumatisk värk =(

Har varit hos min kurator. Trodde inte att jag hade något att prata om men jag var som en kulspruta som gick hela tiden..haha..Tydligen behövde jag prata av mig. Känns alltid kanon när man kommer därifrån.

Jag har passat sötaste och megabusiga Nonne!




Han hade fått leksakständer utan mojjan som han tyckte var så roligt...


..även Sara tyckte det var skoj

Jag skrattade som bara den. Fast vi brukar har väldigt skoj när vi umgås.
Sara är en kanonbra kock måste jag tala om. Hon kan fixa det mest och det smakar kanon!

Har även varit på badhuset. Mina föräldrar är helt knasiga, men på ett väldigt roligt sätt.

Vi var i varmvatten bassängen. Där var två killgäng som hade skoj genom att stå på händer och göra kullerbyttor.
Pappa var inte sen med att försäka gör en kullerbytta. Kan då tala om att den var helt sne, vilket jag & mamma tyckte var ruskigt skoj.

Sen var det mammas tur. Hon tog sats i 5 min innan hon ens fick tummen loss att göra en. Tyvärr så har jag ju inga bilder på detta, men man borde haft för det såg riktigt skoj ut.
Det gick i alla fall. Hon klarade det.

Jag frågade om hon kunde göra bakåt och hon skulle prova. Hon höll för näsan och slängde dig rakt bak, doppade huvudet och det var allt.

Där var en mas som var 87 år. Han berättade för pappa & mig att han köpt simglasögon. Han hade problem med sina ögon och därför kunde han ej simma under vattnet. Men nu hade han ju köpt simglasögon och han va överlycklig att kunna simma under vattnet. Han sa tänk att vara 87 år och fortfarande hitta på nya saker.
UNDERBART!

Igår så var jag hos Cattie. På vägen hem körde jag inom om Spången. Vidare hem så tänkte jag att om jag nu har bil, så kan jag ju hälsa på någon.
Annefisan svarade ej.
Linn svarade ej.
Jassi svarade ej, men ringde snabbt upp igen. Så då körde jag och lekte med henne. Blev bjuden på friterad bana och glas. Mumma!

Jassi skulle köra och lämna sin bror i byn och samtidigt hämta efterrätten där den var beställd.
Jag frågade om jag kunde stanna kvar och det kunde jag. Satt på hennes rum och var inne på Fejjan.
Fönstret var öppet en bit.
Jag hörde hur där gick någon där ute och tänkte att det var hennes mamma, men efter en minut hörde jag henne i köket.
Min andra tanke var att Jassi smög på mig för att kolla vad jag gjorde och sen skämma mig, men icke.
Nu började jag bli stirr. Stängde ner Fejjan och gick ut till hennes mamma och Åke. 
När Jassi kom hem berättade jag för henne och hon säger: Men Anneli, det är hästarna!
Sådär ja! Dom skrattade åt mig kan jag tala om!

På vägen tillbaka till mitt så körde jag inom Annefisan som var och jobbade.
Där hann jag med en del på en och samma dag!



Tycker denna är så fin på hösten med sina härliga färger.
Den slingrar sig på huset där vi har tvättstugan.

Nu har jag icke mer att förtella för denna gång.

Kram







Kommentarer
Postat av: Linn

Den ser ju ut som en gigantiskt penis. Ju..

2009-10-12 @ 22:09:34
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Amen Linn nu har du en konstig fantasi ;-)

2009-10-13 @ 12:57:19
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0