Ljusfesten

Som vanligt när jag ska kolla busstiderna nuförtiden så kollar jag på fel håll. Precis så hände idag med.
Jag & Tess sitter och väntar på bussen och klockan går.
Vi  går bort och kolla tiderna och under tiden säger jag till Tess att jag förmodligen kollat fel igen. Oh yes, I did it again!!!

Vi gick in en sväng inom jobbet i väntan på nästa buss.
Hade tänkt äta där idag, men när jag tog en tur med Ronja så såg jag att det var endast bordsbeställning så det blev inget.
Carina sa dock att där hade varit både plats och mat till mig med när jag berättade det för henne.
Får äta där en annan dag istället.

Vi kom in till ljusfesten strax innan tio.
Vi gick från bussen direkt vid simhallen och satte oss.
Cattie, Allan & barnen kom förbi. Världens finaste barn, mina finaste!
Kul att träffa dom alla även om det bara för för en liten stund.
Mötte Monica och hennes bihang. Mycke trevligt det också!
Annefisan och Micke stötte jag på utanför Saloon precis som Katta och hennes Lasse.

Tess gick in en sväng på Saloon, medans jag stod där ute. Det är inget ställe för mig.
Sa att hon jättegärna fick stanna, men hon hängde på mig mot torget istället.
Mötte Monkan igen och hennes bihang igen så vi flippade lite med dom tills Sabina hämtade oss.

Jag gjorde stan och jag gjorde det snabbt. 2 h och det räcker gott och väl för mig. 
Jag föredrar att vara hemma istället, eller icke så sjövilda hemmapartaj.
Jag är förbi parta hela natten lång och ligga bakis i 2 dagar efter.
Det var länge sen.

Nu ligger jag i min säng.
Det är lugn och skönt ute. Precis så som det ska vara..lugnt, tyst, fridfullt!
Strax knoppedags. Måste bara läsa lite först.

Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0