Årets första inlägg

Jag har varit lite seg med att uppdatera min blogg, men jag har varit så fasligt trött.

Nyårsafton:

Den firades som sagt hos min farbror med familj i Klippan. Vi blev bjudna på fondue som var väldans gott. Synd bara att man åt sig mätt på allt annat bara för köttet/kycklingen så tog så lång tid.

Theo busade med Markus hela kvällen.
Jag slappnade av i soffan nere i källaren medans dom andra vuxna spelade spel där uppe.
Vi sjöng Singstar. Skitkul!

Jag & Maria sjöng Diggiloo Diggiley. Maria var på väg att tappa rösten flera gånger pga att hon var sjuk, men det lät så himla roligt. Jag skrattade genom halva låten.
Jag vann dock.

Jag & Elin satt där nere och sjöng ett par låtar. Vi sjöng en som var tokhög och jag lät rent ut sagt för jävligt, men kul var det. Man ska bjuda på sig själv.
Dock vann jag inte en enda gång när vi sjöng. Kanske inte så konstigt heller eftersom Elin är jätteduktig på att sjunga.

Vid tolv-slaget gick alla ut förutom Theo, pappa & Zack.
Det gick jättebra med Zack.
Vi körde hem strax efter det.

Nyårsdagen:

Sov riktigt länge. Var totalt slut faktiskt.
På eftermiddagen så kom Jeanette och hämtade mig. Gumman ville ha lite kaffe sällskap.
Som vanligt var det trevligt.
Hon skjutsade mig hem vid 17 tiden.

Jörgen med familj kom strax efter.
Mamma bjöd oss alla på middag.
Storkyckling, sås och potatis. Det var verkligen toppen-gott!

Efter middagen gick jag faktiskt in och la mig i mammas & pappas säng för att slappna av. Hade sån jäkla värk i min nacke/skuldrar så jag la mig med TENS och läste tidningen.
Zack var också helt slut, så han låg där inne hos mig.

Malou kom in en sväng. Sen var det Victors tur och sen kom Theo och tills sist Malou igen. Det blev massa bus till slut mellan oss allihopa =)

Åkte med Jörgen, Annika & Oscar hem.
Mamma & pappa skulle ha Victor & Malou där i några dagar.
Oscar är uppe i Göteborg och spelar Gothia cup i innebandy.
Det är rätt coolt för där är lag från hela världen!

Gick och plockade lite när jag kom hem, kollade tv och läste. Släckte lampan rätt sent faktiskt.

Lördagen:

Skulle egentligen åkt till Väla idag med min Sis, men det blev ett missförstånd.

Var inne hos Ingela och drack te och snackade lite skit.

Har kopplat in min julklappa från bror, mamma & pappa: min scanner-kopiater-och skrivare.
Var inne hos Ingela och lämnade tillbaka datorn jag fick låna utav henne när min spelade död.

Jag har tvättat och dinat lite i tvättstugan.
Kollade Robinson sen fick jag ett ryck att jag skulle städa ut julen.

Jag tog bort alla julsaker, strök gardinerna och satte upp, putsade fönsterna (inte en dag försent) pulade lite med mina blommor och ändrade lite bland dom och så dammsugade. Normalt och gå loss så så sent på kvällen.
Det tog nästan två timmar.
Nu är det dock gjort så i morgon får jag torka av mina golv.

Eventuellt blir det kanske badhuset, men eftersom jag fixat och donat en hel del idag så jag min kropp må lite sisådär i morgon.
Vi får la se vad som händer och sker.

Nu ska jag knoppa men först så bjuder jag på lite kort.


Zack var lite nannig.


Sitter och väntar på att husse ska hämta oss på stationen i Klippan efter ett par dagar hos mig.


Det kom en mycket konstigt klädd jultomte till oss när vi firade med min syster & Theo.
Theo såg dock vem det var med en gång. Tomten hade ej hittat sina vanliga tomtekläder.


En väldigt ivrig pojk som öppnade julklapparna i rekordfart.




Man blir glad av detta kort tycker jag!


Theo fick en batman dräkt i julklapp.
Han fick en massa lego med och när han fick ett jättestort paket med lego i så skrek han: Yes yes yes hur länge som helst. Han blev så himla glad!
Sötnöt är vad han är!


Lättroad med Theos reflexband.


Lakrits på tänderna hade vi väldig skoj åt. Tyvärr så är detta den enda bild ni får se på det.


Min syster säger till mig att inte göra grimas, men då kommer pappa, Markus & Theo och gör det i stället. Härligt kort.


Laddade för Singstar


Sötnöten sjöng Abba: Money money


Inget superkort med några raketer på samma bild fick jag trots allt med.

Till sist ett kort på Zack som är på väg ner för trappan. Öronen flyger..ser kul ut!



Vad gjorde Ni på nyår och har Ni några löften att hålla?

Nu ska jag lägga mig och läsa!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0