Röntgensvar

Har varit inne på röntgen nu i morse.
Det var som jag befarade att där fortfarande var vätska i båda lungorna.
Även om jag visste det eller kände på mig så är jag riktigt ledsen.
Vet ej varför men det känns pest och pina just nu.

Hoppades verkligen att det skulle vara borta så jag kunde få behandling nu.

Är inne och läser för att komma fram till varför jag har det och varför det sitter kvar så länge.

Andra orsaker. Pleuravätska förekommer ibland sekundärt till inflammatoriska systemsjukdomar. Oftast är vätskemängden liten och således utan klinisk relevans, men hos ett fåtal patienter ackumuleras större mängder. Pleuravätska förekommer hos 5 procent av alla patienter med reumatoid artrit och hos upp till 50 procent av alla patienter med SLE [5]. Pleuravätska vid reumatoid artrit förekommer framför allt hos män och är oftast unilateral. Utseendet varierar från gulgrönt eller mjölkaktigt till blodblandat. SLE-pleuriter, däremot, är bilaterala i 50 procent av fallen och förekommer framför allt hos kvinnor.

Jag är dock ingen man. Jag vill ha svar på varför. Här står det bara att det förekommer hos dom som har R.A.

Nä jag får väl försöka muntar upp mig lite, men ärligt talat så var det ett svar som jag absolut inte ville ha och det slog undan fötterna på mig.

Jag är så trött på att inte få mår bra. Att där ska vara något hela tiden.

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0