Helgen

I fredags skulle jag gått till VC, men dom var på kurs hela dagen. Var rätt trött på att må sunkigt, men det fick vänta, så jag ringde och frågade Lizette om jag kunnde komma en runda till Åstorp och hoppades på att Selma skulle komma igång så jag fick vara med om när min valp kom till världen, men det ville hon så klart inte.

Istället när jag kom dit så bet hon mig..hahaha...Det var i och för sig inte så roligt för det gjorde jävligt ont och gör fortfarande.
Jag trodde först det var Bamse, men icke, det var fisaloppan.
Inte bara en gång utan två.
Antar att det blev för stimmigt för henne när jag busade med Lizettes barn så hon bet mig en gång till men i vaden.

Det var en händelserik fredag med andra ord.
Pratade med sjukvårdsupplysningen som tyckte jag skulle kolla upp bettet under lördagen för att vara på den säkra sidan så så fick det bli.

Tog bussen till sjukhuset, men fick promenixa ner till Laxen istället.
Läkaren tyckte först att jag skulle få antibiotika. Han kollade upp om det gick bra trots jag använder Humira och det gjorde det.
Berättade att jag är allergisk mot penicillin och sulfa så jag kan inte ta vad som helst.
Visade honom mitt vaccinationskort och då kom vi fram till att jag fått 5 st stelkrampssprutor så jag hade fullt skydd och eftersom det inte hade gått hål så slapp jag antibiotika.

Kollade upp halsen med för den har bråkat länge nu, men det var lugnt. Snabbsänkan visade inte heller något, merän jag har ett virus.
Frågade om jag kunde träffa folk ändå och då svarade han ja.

Hem fixa mig inför Oscars 13-års kalas.
Cykla dit och firade honom med alla andra.
Det var supertrevligt.
Vi fick supergoda smörgåstårtor och en pärontårta som var suveränt god.

Oscar & jag skulle spela pingis, men fler ville vara med så vi spelade rundpingis. Skitskoj!

När klockan var runt 19 tackade jag för mig och cyklade hem.

Pappa & Leon kom en runda och jag fick Zacks gamla transportbur till min lille vovve, när hon nu vill titta ut.

Resten av kvällen tillbringade jag i soffan och kollade på tv.

Idag skulle jag passat Johan & Veronicas tvillingtjejer, Joy & Vega, som jag verkligen sett fram emot, men så blev det inte.
Mådde inte så väldans bra när jag vaknade så jag fick avboka.. Så jävla tråkigt, men jag får ju lyssna på min kropp  och nu vet jag att jag gjorde ett bra val för jag har mått pecka idag.

Dagen har jag tillbringa i soffan, precis hela dagen.
Kollat på 16 and pregnat typ hela eftermiddagen.
Det enda jag fått i mig är frukost, te, kaffe och glass.
Febern håller på att jävlas med mig. Antingen så är jag varm så jag håller på att brinna upp eller så fryser jag.
Just nu är det förstnämnda.

Ska ta en dusch och sen bädda ner mig hade jag tänkt.
Hoppas att viruset försvinner från min kropp fort som bara den.

Sen önskar jag att Selma kan sätta lite fart och släppa ut valparna för jag längtar som bara den.
Idag är hon 3 dagar över tiden men det kan också vara så att det var falska skott första gången och då är valparna beräknade den 19 istället...Med andra ord så får vi vänta ännu längre =/
Vi vet med säkerhet att där är valpa för när jag var där i fredags så kände jag en valp sparka i amgen.
Det var en väldigt mäktig känsla.
Först blev jag rädd..haha..

Selma släpp ut min Bliss nu...Snälla hund =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0