Tisdag

Just nu är det -7 och som tur är så blåser det inte =)

Vädret idag har varit toppen. Stålande sol och -9. Alldeles perfekt!

Zack och jag har tagit våra rundor som vanligt. Bara till att pälsa på oss eller mig. Fast han pälsar jag också på. Herregud det är ju kallt även för honom även om dom har högre kroppstemperatus och har päls och grejor, men ändå...Han klagar inte utan trippar glatt på när vi är ute =)

Vi har inte gjort så mycket idag. Bara myst, busat, kelat, jag har läst och han har suttat som vanligt på sina gosedjur.
Undrar varför han gör det egentligen.  Synd man ej kan fråga honom, eller fråga kan jag men jag får ju inget svar =)

Imorgon är det decembermånad. Sjukt vad tiden går. Snart är man 37 bast och vart har man kommit i livet?
Jag har gjort mycket och mycket har jag kvar än, men min R.A har stoppat upp mitt levende förtillfället, men skam den som ger sig.
Mitt mål är att när Humiran kommit upp till maxdos så kommer jag må så bra mycket bättre och kommer hitta ett jobb som fungerar för mig och min kropp för en dag ska jag fan jobba igen. Ska bara hitta det rätta!

Det finns folk som tror att man kan gå på som innan, att man kan jobba och göra allt möjligt som man gjorde innan man blev sjuk.
Dom människorna vet inte hur det är att gå med ständig värk, feber, inflammation i alla leder och må rumpa.
Dom som inte har sjukdomen, kan aldrig veta.
Folk som misstror en.
Folk som tror att man inte kan vara glad och positiv bara för man har reumatisk värk. Jag är glad och positivt, men när jag har skedaont då rasar allt för en stund.

Det finns dom som tror att man valt detta själv att bara gå hemma och slacka varje dag, men fan heller.
Jag provade jobba, men kroppen pallade inte. Jag pallade men inte kroppen och vi med denna sjukdomen måste lyssna på kroppen, men jag gjorde ej det och värken blev massa mycket värre.
Mitt mål är att börja jobba igen, att få tillbaka en del utav det man hade innan.
Jag älskade att gå dit där jag arbetsträna, att få träffa olika människor varje dag - HELT UNDERBART!

Nu ska jag laga middag!

Tjollahoppsansa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0