Sen sist =)

Hade tänkt att lägga in en himla massa bilder från mobilen men nu ville den inte sig. Kategorierna där jag har mina kort var borta =/
Dock är dom kvar på mobilen men när jag kopplar mobilen till datorn som kommer dom icke upp, så det får vara med kort.

Vad har jag då gjort sen sist?

Onsdag: 

Mamma & pappa hämtade Zack för jag passade Veronica & Johans tvillingar Joy & Vega.
Jag trodde det skulle bli jobbigt då Joy är lite gnällig i mellan åt men det gick hur bra som helst.
Jag fick ge henne massa uppmärksamhet sen gick bra.
Fick dock lite samvete för Vega som inte fick lika mycket under en tid, men hon skötte sig själv i sin gåstol och bara log hela tiden. Vega är verkligen ett charmtroll.
Självklart är Joy också det, men töserna är helt olika till sättet.
Jag mös verkligen som bara den.
Flickorna åt bra och var riktigt snälla och duktiga.

När mamma Veronica och pappa Johan kom hem så körde jag o Vera och hälsade på Annefisa på hennes jobb.
Ann-Sofie följde med Vera när hon skjutsade hem mig.

Städade!

Eftersom jag ej kan ladda över bilder så får det bli samma som innan:



Vega till vänster och Joy till höger.
Goa trollungar ♥



Torsdag: 

Var på Spine & Joints kl 9 och träffade en underbar läkare.
Han förklarade en massa som INGEN annan har gjort under den tiden som jag haft min värk.
Jag har inte skolios i alla fall och det var bra. Inte heller hade jag diskbråck som dom sagt att jag har, toppen var även det.
Han sa att jag har inte bechterew heller för jag har ingen inflammation på ryggraden.
Dock så är mitt vänstra ben lite kortare, 4 koter vid korsryggen är nerslitna. ANg koterna sa han att ju längre tid man har det så minska smärtan och min smärta just över korsryggen har minskat men förflyttat sig till ländryggen istället.
Angående "knutorna" som jag har på var sida om halsen, dom är dock knappt synliga, men får man pga man är spänd i axlarna så blir muskeln just där överaktiv och då blir det så.
Mammas är dock betydligt mycket värre än mina.
Båda två har varit hos olika läkare, men ingen har visst var det var, men nu vet vi =)
Han trodde att den värsta smärtan som jag har är just musklerna och bindväven, men han kände förändringar i mina händer som man får när man har ledinflammation, som vid tex R.A.

Han berättade att sjukgymnasten som jag träffade på ortopen, som undersökte mig, hon hade ringt honom för hon visste inte om hon skulle skicka mig till Smärtrehab eller till ryggrehab (spine & joints).
Mats, som jag träffade, bad henne skicka mig till honom och det är jag evigt tacksam för för han var otroligt bra och förklarade toppen som man verkligen förstod.

Han ville dock att jag skulle komma till Smärtrehab för det var inte bara smätan som jag behövde arbeta med utan även att jag ska lära mig att acceptera att jag har en kronisk sjukdom och att jag ska inte ta slut på mig för jag har bra dagar för det blir bara värre -  att lära mig att ha en balans i mitt liv.

Efter besöket gick jag hem till Sara och såg deras nya boende. Kan säga att jag blev kär i vardagsrummet direkt. Riktigt snyggt var det.
Hon bjöd på kaffe och hennes hemmabakta bullar med kardemumma, vitchoklad och citron i. Behöver jag säga att dom var SUPERGODA!!!
Hon bjöd även på en pepparkaka med vitchoklad och nötter. Bullarna blev numero uno för mig!

När hon skulle iväg så skjutsade hon mig till Cattie. Tack!

Cattie, Filippa och jag körde och hämtade Vanessa på dagis och hon blev jätteglad.
Shoppade lite för att sen åka hem till Wille.
Det blev bus, mys, dans- och sång uppträde.






Cattie bjöd på middag som Vanessa hade bestämt; Pommes, kycklingfilé med bearnaisesås.
Det var hur gott som helst.

Lånade deras bil hem eftersom vi skulle ivägtidigt på fredagen.

Fredag:

Uppe och hoppa kl 06. Duschade, fixade till mig, käkade frulle och 7:30 var jag hemma hos Cattie.
En kvar t senare var vi på väg mot Malmö.
William skulle ta sina stygn från operationen som han gjort och han var riktigt duktig.
Som Cattie sa hade varit en själv så hade man säkerligen gnällt.
Hur mysigt är det liksom att någon dra en massa stygn från käkaren och gommen..Inte alls mysigt!

Efter sjukhusbesök så skulle vi till Center Syd, men vi hamnade i Gårdstånga..hahaha..
Efter en omväg till Kävlinge så kom vi till Lödde.
Vilket tråkigt köpcenter alltså.
Köpte ett linne för 35 kroner. Billigt och bra.

Sen körde vi hem till Catties pappa. Man ser direkt vart Cattie fått sin humor från. Håkan är precis lika galen som Maria var, Catties mamma, så det är inte konstigt att Cattie blev som hon blev ;-)
Han hade köpt jackor till både William och Vanessa, Cattie fick en mobil, pengar att köpa en åkpåse till Filippa och lite epngar till sig själv.
Jag frågade om jag också kunde få en sån jacka som Wille fick, eftersom vi skulle ju blir "ihopa".
Där blev det många skratt.
Herregud vilken karl..haha..

In till Barnens Hus på hemvägen och köpa en åkpåse och en balja så lilla Filippa kan bada.

När vi kom fram till Cattie så fick jag låna bilen hem.
Jag var helt slut och vilade i 1.5 h.

Lördag:

Städade en runda innan Monica & Evelina kom och hämtade mig.
Körde till Outlet Butiken i Östra Karup.
Evelina skulle ha skor, vilket hon fick.
Visade jackan som jag skulle köpt förra gången jag var där och klart skulle hon ha en sån.
Det bästa var att jag fick också en sån av Monica =)



Japps, jag är glad!

Nu ska jag hålla helg och inte göra ett skvatt mer denna helgen.

Gick alldeles för mycket igår så nu ska min arma kropp får vila.
Den skriker efter vila för nu har den ont =/

Annars så känner jag att sprutorna, Humira, ger effekt.
Jag har inte lika ont som jag brukar ha.
Härom dagen hade jag bara ont i länderyggen och det var stort =)

Nu ska jag lägga mig och läsa bok!

Ha en underbar lördag & söndag! Vädret är verkligen toppenfint!

Fridens Liljor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0