Annandag påsk

Bliss tyckte att vi skulle upp och hoppa klockan åtta, men den gick jag icke med på. Släppte ut henne sen gosade jag ner mig i sängen igen.

Upp och fixade med middagen till mamma & pappa skulle komma. Slängde in laxen i ugnen och när dom gamle kom så stack jag & pappa och köpte grejor till det nya staketet.

Medans pappa börjde "bygget" med staketet så slängde jag ihop maten och hjälpte honom sen.
Mamma låg i solen och läste.

Det blev väldigt bra med tanke på hur det såg ut innan med sledna kompostgaller.
Dock kom dom till nytta där jag har mina odlingar i pallkragarna.
Bliss vill gärna hoppa i och gräva, men det ska hon då rakt inte göra.

När staketet var klart så åt vi. Dom tyckte att det var väldans gott. Zack & Bliss fick också smaka på laxen. Bliss älskar lax.

Fick ett ryck och planterade sockerärtor, rädisor, tomater och sallad.
Mamma planterade ner dahlierna efter vinterförvaringen.
Hoppas att allt kommer blir jättefint sen när det väl tar sig.
Ska plantera lite fina blommor på framsidan med vid ett senare tillfälle.

Pappa fixade taket i lyan. När vi satte upp min taklampa så var där hål som någon av föregående hyresgäster fixat så fint..eller inte.
Blev dock inte som vi tänkt men det fixar vi sen. Ska måla om hela taket då vi icke gjorde det när jag flyttade in.
Räckte att vi målade om alla väggar. Såg hemskt ut när man såg den utan möbler.

När vi var på väg tilll Spången så körde vi inom Monica och Evelina.
Evelina har en himla massa saker till sina leksakshundar så jag gjorde en deal med henne.
Hon fick massa skvallertidningar (som hon bara älskar att bläddra i) och Bliss valpkoppel så fick jag hennes flexikoppel.
Hon blev nog gladare än jag.
Hon ska även får en regnväst jag köpte till Bliss då den är för liten till henne.
Det blev en bra deal. Pappa fick tillbaka Zacks flexikoppel, jag fick ett litet, fint rosa flexikoppel och Evelina fick ett valpkoppel till sina "valpar" mm.

Ska ta en premiärtur (med kopplet inkl.hund) nu tänkte jag eller så snor jag mammas cylle och tar med Bliss på en tur.

Nu ska pappsen sätta sig och surfa lite, men ha det bäst =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0