Tankar, funderingar och så

Jag förstår inte att man kan vara så fruktansvärt egoistisk och bara tänker på sitt eget bästa och skiter i alla andra.
Vad jag förstår är att såna människor i ens liv?. Till vilken nytta? Antagligen inget. Bara om det är något som gynnar dom själva.

Förstår inte heller varför en del människor inte kan vara tysta om saker och ting utan måste snacka till andra, även om det inte är några hemliga saker utan bara principen. Om man berättar något för någon och denna någon MÅSTE snacka vidare. Antagligen för annars spricker rövva och måste verkligen impa på andra.
Andra berättar saker för dom tycker det är roligt, men tänker inte på hur personen i fråga som det handlar om hur det känns för den människan.

En del tror att bara för jag är sjukskriven så tror folk att jag har all tid i världen, att jag ska komma till dom fast det är precis lika långt till mig som dom.
Jag sitter inte hemma på gumpen och degar. Jag gör saker, hittar på grejer, som jag tycker är roliga.
Bara för jag är hemma lika mycket så har jag förändras säger en del, men det har jag inte. Jag är exakt samma person som jag alltid varit. Dock lite äldre bara.

Alla kommer inte vara vänner livet ut. Folk hamnar i olika stadien i livet och prioterar kan andra saker mer än just det som du vill tex.

När något händer i ens liv det är då man märker vem ens riktiga vänner är. Vem det är så står vid ens sida i vått och torrt.
Hellre få riktiga vänner än en massa ytliga vänner.
Idag vet jag ärligt talat vem som är min riktiga vän. Jag behöver faktiskt inte så många fler i mitt liv. Jag är nöjd med om jag har.
Jo en dag kommer det en karl som tar mig med storm och vi får barn, men SEN behöver jag nog inte fler än dom som tillkommer med man och barn =)

Här sitter jag och regnet det öser ner där ute.
Tycker hösten är riktigt mysigt. Bladen byter färg - grön/gul/rött. Så fnt. Det blir mörkt tidigare. Det är regn och rusk.
Man tänder ljus om kvällen och kosar ner sig i soffan.

Vilken årstid tycker Ni mest om?
Jag tycker om hösten och våren mest, men även vintern. Dock ska det vara jättemycket snö och riktigt kallt.

Det var allt från regniga M-L.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0