Påskspel på jobbet

Vi har påskspel på jobbet.
Jag är inte själv med, men dom som är med gör det riktigt bra. Har aldrig sett detta spel innan. 
I dag har jag varit med på alla föreställningar och herregud som jag har skrattat. Lika mycket varje gång!
Verkligen jäteskoj!
Det handlar om Jesus och hans återuppståndelse men så är det Mamma Mu & Kråkan som agerar skådespelare och Jesus då alltså.
Dom spelar för förskolor och skolor!
När han kommer in så skratta jag som bara den.
Jag låter bilderna tala för sig själv =)


Första barnen på ingång


Kråkan hälsar dom välkomna








Maria frågar om Kråkan & Mamma mu kan vara med och spela en pjäs


Alla sjunger Kråkans sång


Jesus anläder


Jesus tvättar Kråkans fötter


Jesus tvättar Mamma Mu´s fötter


Sista måltiden innan Jesus blir fångatagen och dödad trots han ej gjort något fel


Två kvinnor på väg till Jesus grav för att lägga bommor och sörja
 

Jesus återuppståndelse


Mamma Mu & Kråkan dansar sig glad-dans Gangnam style och alla barnen dansar med. En perfekt avslutning =)


Alla barnen får atningen en bit godis eller ekologisk banan på vägen ut


Jesus innan han dör. Lärljugarna somnade. Kvinnorna sörjer vid Jesus grav.


KO-operation Tanzania
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0