Torsdag

Dagen har varit väldigt bra.
Hade inte så mycket på schemat och slutade redan 13.30.
Gick ut i solen och satte mig, sen la jag ut tidningen på gräset och lade mig ner och solade.
Fast sen gick jag in och tog en handduk ist =)

Har varit ute och gått slingan med Jenny, Jessica & Gunilla.

Åt ingen kvällsfika idag utan jag, Gunilla & Jessica "desert-tjuvarna" satt nere i caféterian och käkade rabarberpaj med vanlijsås och pratade en massa.
Sen fikade vi på te inne i matsalen. Där var en lady som också satt med oss.
Det blev mycket snack om sjukdomarna vi har och massa annat. Skönt att prata med någon som verkligen lyssnar på både prat om min sjukdom och min sorg över farmor!
Blev en del tårar.
Sen jag kom hit här så har jag blivit väldigt öppen med att gråta. Känns väldigt skönt att få släppa ut det jag har inombords.
Kan man ju knappast att man gör hemma. Gråter som jag gjort här.
En del orkar ju inte lyssna på mitt "tjat" om detta. Vissa som inte förstår att det är en bearbetning för mig att få prata om min sorg och det är inte liten sorg jag har.

När vi var ute och promenixade så kom vi in på mobiltelefonerna. Jag har nog aldrig varit utan min mobil så mycket som jag är här. Orkar liksom inte prata med någon, utan är fokoserad på mig själv för en gångs skull, fokuserad på det som finns här och för att bli bättre. Mina mål!
Rätt skönt faktiskt! Är det något viktigt så ringer ju dom igen!

Kommer bli ensamt nu i helgen när mina nyfunna vänner Jesscia & Gunilla åker hem till sina familjer. Denna helgen har jag ingen som hälsar på mig. Pappa är upptagen och Victor, brorsonen, ska komma till farmor.

Imorgon ska jag tvätta mellan 17-20, på lördag får jag fördriva förmiddagen med att gå till bassängen. Samma på söndag som jag inte kör en sova-länge-dag, men då missar jag ju frullen. Hmm...tåls att tänka på.
Frukosten är ju trots allt dagens viktigaste mål =)

Nä nu ska jag fortsätta att prata med min dyrbara Linn!

Puss & god natt

Kommentarer
Postat av: Cattie

Ring när Du orkar gumman!

Puss å kärlek <3

2009-04-24 @ 10:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0