Juldagen & julafton

Idag när jag vaknade lite innan tio så var jag totalt slut. Orkade knappt öppna ögonen. Antar att kroppen sa ifrån att det blev för mycket igår.

Jag käkade frulle men mister ville inte ha sin.
Efter frullen så var vi ute och promenixa i regnet.
Jag fattar inte hur mycket kiss en hund kan ha i sig. Dom kissar ju femtioelva gånger.

När vi kom hem så skulle vi leka och åter leka. Han skulle kolla ut genom fönstret så jag tog min datastol och byggde upp med stolar så han kunde kolla ut.





Han har lite lustiga ställen att ligga på.



Han är för go i vilket fall som helst.

Pappa saknar honom jättemycket redan.
Han är ett himla sällskap. Önskar att jag hade haft en Zack-hund.
En dag kanske jag har råd att köpa en.

Skulle egentligen haft skipbo-besök idag, men dom ringde återbud. Synd!
Cattie & Vanessa kommer en runda i stället.

Har precis varit och hämtat med dator. Petra har fixat den åt mig.
Så länge har jag fått låna min grannes ena dator som dom ej använder.
Zack & Klara busade som tusan i trädgården. Dom har inte träffats på flera månader.

Ska ta och koppla in min skrivare också en dag.

JULAFTON

Dagen började inte så bra. Jag vaknade med migrän och fick ta en tablett och lägga mig igen.
Man är helt seg efter ett anfall.

Ingela kom in och drack en kopp kaffe och lämnade en julklapp till mig. Gulligt!

Fixade till mig och sen kom mina föräldrar och hämtade mig. Var inne och lämnade en klapp till Ingela! Hon blev väldigt glad.

Det blev glögg och sen Kalle Anka.
Efter Kalle blev det mat. Jättegott var det!

Lindas dotter, Engla, hon är bara för söt. Hon skulle vara med mig hela kvällen. Hon kallade mig Ammeli och Mammeli.
Först var hon rädd för Zack och i slutet så tog hon hans leksak han hade i munnen.
Jättesöt tösabit =)
Tror hon fyller 2 år snart.

Tomten han kom också så klart!
Jag uppmärksammade inte att han var där förrän han kom ner om trappan.

Annikas & Lindas föräldrar, mina föräldrar & min brors barn fick biljetter till Joe Labero när han kommer till Ängelholm.
Så min bror och hans familj, mina föräldrar, Linda & Annikas föräldrar och Linda & Ronnie ska dit där och kolla på honom.
Jag blev inte ens tillfråga om jag var intresserad av att följa med. Lite dåligt tycker jag när dom andra ska dit, men men.
Linda hon frågade om jag ville passa Engla den kvällen dom är där och det är ju klart jag ville =)

I julklapp fick jag en skrivare- scanner- och en kopiater, allt i ett. Önskade mig en sådan och visste till 99.9% att jag skulle få en sån utav min bror och föräldrar.
En almanacka fick jag med och sen länge tillbaka en spikmatta.

Maria & Theo kommer hem i morgon så vi ska ju fira jul hemma hos våra föräldrar på söndag.

Pappa skjutsade hem mig & Zack vid 22.30.

Vi gick en sväng och busade lite innan vi skulle lägga oss.

Vi la oss vid 00.30.
Zack skulle dock upp och ner från sängen hela tiden. Ett, tu, tre så trodde han att vi skulle leka.
03.15 skulle han ut.
På med morgonrocken och gummistövlarna..haha..(det var ju plusgrader och fullt med blötsnö) sen gick vi ut på gräsmattan.
Han trodde vi skulle leka när vi kom in igen men nej, nej vi skulle ju sova.
Han fattade till slut och sov hela tiden tills i morse.

Nä nu ska jag avrunda här. Detta inlägget har tagit mig typ 3 h, nä men 1,5 h att skriva för Zack måste underhållas hela tiden tycker han.

Skriver mer senare när fisen vilar.

Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sweet blogg! :)

2009-12-25 @ 17:14:16
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

**



Din morfar visste jag ju om för du berättade häromdagen att det var 13 år sedan :( tyvärr:(!!! Menade resan, :) stor kraM!!

2009-12-25 @ 17:57:31
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0