Måndag & köning av Lucia

Så vad har då hänt idag? Jag har slagit in några julklappar och tänkte att jag skulle sätta upp minigranen och lägga klapparna under.
Gick ut i förrådet och hämtade den. Fixade till grenarna  och ljusen. Fick dock operera granen för foten var rejält skadad.
Fram med kartong och tejp och börja laga. Trots operation så ville den åka åt ett håll.
Tänkte att om jag lutar den mot min ektunna så ordnar det sig. Sätter i sladden och upptäcker att ljusen med har gått åt pipan.
Ringde pappa för att förtella att minigranen som vi haft sen jag var liten har gått ur leden eller nåt. Med andra ord så är granen minst 30 år gammal..haha!

Plockade ur sakerna som jag hängt i den och sen hottade jag den i soperna. Ljusen fick pappa med sig hem nu ikväll.
Så nu får klapparna ligga vid girafferna i stället.

Mina föräldrar kom och hämtade mig och vi körde till Ö&B, men den granen dom hade döär såg ju ut som sju svåra år. En sån gran kan man då rak inte ha.
Så det får va.

Vi körde ner till Rönnebadet och inväntade lucia tåget.
På vägen in köpte jag några lotter och vann. Köpte några till och vann igen och igen.

Har man icke tur i kärlek så får man ju ha det i nåt. Idag blev det i lotteri =)

Luciatåget var jättefint. Malou kom in först. När luciatåget var på plats så puttade 6 killar henne i en båt i bassängen. Så söt hon var!
Hon och stor-lucian blev könta sen blev det massa sång!
I slutet så var det fackeltåg i vattnet utav lite äldre som är med i simsällskapet.





Här blir lill - och stor lucian könta. Dom fick varsett fint silverhalsband


Fackeltåg




Det var fint och trevligt!

Pappa hade en jäkla fart hem och släppte mig i korset så jag fick traska hem bara för han skulle hem och kolla på Fagervik..hahaha
Han är för rolig!

Har varit på en liten visit hos grannen och snicksnackat lite och nu sitter jag här i min lya och kolla Svenska Hjältar.
Det blev inte att jag stack bort och hämtade min dator hos "Dr. Johansson". Ska jag vara ärlig så tyar jag icke!
Men jag frågade doktorn om den fick bo där ett tag till och det gick bra =)

Nä det här var allt för denna gången.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0