Pensionär Annelis jakt på lussebullar

Gå ut på julskyltningen men skulle bara gå bort till affären för att köpa lussebullar. Såklart var där inga för dom hann ej baka i och med det var julskyltning.
(Igår var jag också där och skulle köpa men då var dom slut.)

Promenerade bland stånden vid Allköp för att se om det är någon som sålde lussebullar, men icke. Pepparkakor var där, överallt. Vart jag än vände mig!

Träffade Camilla, en barndomsvän. Lite komiskt för precis innan jag gick ut läste jag hennes kommentar där hon bla skrivit : Vi kanske ses på julskyltningen! Vilket vi gjorde. Två gånger till och med =)

Går ner mot biblioteket. Där står en tomte och röker. Han ville ha frisk luft sa han när jag kommenterade att tomten stod och rökte..haha.

Vidare in i en lokal med massa olika stånd.
Först haffar en kvinna mig som gör scapbooking. Ja, vi står där och pratar ett tag. Känner att jag måste gå vidare för jag börjar bli måttligt varm i min jacka.

Sen kom jag nån som gjorde lammulls grejor, fast vi pratade inte så mycket.

Efter det så kom vi till hundavdelningen och hon började prata med mig, men jag har ju ingen hund men föräldrarna har osv.

Sen var det tandläkarnas tur. Dom berättade vad alla saker var för något och det var som julafton för jag fick massa saker; tandborste, tuggummi, sugtabletter, massa olika rengörningsgrejor mellan tänderna sen ville dom ha mig som kund.
Jag sa att jag kommer när jag vunnit på lotto!

Jag träffade min sjukgymnast som vari ständet sidanom tandisarna så det blev lite snacka där med.

In på församlingshemmet och där pratade jag med en kvinna som sålde grejor från Klotet.
Väldigt fina saker faktiskt!
Hoppas jag vinner på lotto snart så jag kan handla. Där var ett par jättefina fingervantar men utan fingrarnatopparna och som blev tumvantar när man vek över den lilla grejen.
Kan vara bra och ha här hemma när hyresvärden får för sig att skruva ner värmen igen.
Vet att man kan köpa dom på andra ställen med.

Min sista anhalt var konditoriet. Äntligen skulle jag få min lussebulle. Jag hoppades att dom inte skulle kosta för mycket, för jag hade inte så mycket lösa pengar, men det är verkligen som julafton idag. Jag fick 20% rabatt på min lussebulle.

Nu har jag druckit mitt kaffe och njutit av lussebullen.

Den rundan som egentligen skulle ta max 10 min tog ca 40 min för jag skulle stanna och snacka med alla.

Jag och min kära far är ungerfär likadana. Vi kan vara ett par snackegumpar när vi är någonstans (var för sig då eftersom han bor där och jag här!).
Man behöver inte känna personen. Man kan ju vara trevlig och prata ändå =)
Sprida lite glädje!

Det borde fler folk göra. Istället för att vara surpuppor..hihi..

Angående pensionär Anneli så beter jag mig som en sån ibland. Man har lite rutiner. Man läser sin tidning, man kollar sina program, man äter, fikar, promenera osv dagarna i ända!
Skulle man bli störd när man läser tidingen eller kollar sina program så kan man bli lite mulurken (kanske)
Tur man snart börjar jobba så pensiostämplen försvinner..haha.

Ha en trevlig söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0