Onsdag

Jag & Zack hade bästa myset i morse. Först ville han ej vakna. Sen så blev han sådär jättemysig och kröp in till mig och bara gosade.

Åkte till Klippan vid 12-tiden. Zack tyckte nog det var spännande att åka buss för han var typ överallt. Han skulle klätta på mig för att kolla på folket där bak. Han viftade på svansen varje gång där kom in någon.

Gick till Vetrinärskliniken men dom hade lunchstängt. Gick och fixade lite ärenden under tiden.
När vi kom tillbaka efter lunchen så hade dom så klart inte vad jag behövde så det var bara att promenade tillbaka till apoteket. Vet inte vad hon ville ge mig men det var både förebyggande och behandling om där var något. Typ!
Inte där heller hade dom vad jag ville ha så på sista anhalten fick jag köpt vad jag skulle.
Försvinner det ej av schampot så får jag åka in och köpa det på apoteket i stället.

När jag handlat klart till Zack så hade vi 1,5h tills bussen skulle gå och vi hade redan gått hur mycket som helst så jag bestämde mig för att gå ner till stationen och sätta oss där inne.
Fixade lite så lusen kunde dricka lite.
När vi suttit där i 30 min började han bli restlös så det var bara att gå ut i pissevädret.

Kan tala om att Zack var inte så pigg när vi skulle åka hem. Han låg mest ner och vilade.
Jag var ganska mör själv.

Badade fisen när vi kom hem. Stackarn har fått löss. Inte så jättemånga men han kliar sig. Så jag har duschat honom igår med vanligt och idag med speciellt schampo. Sen har jag luskammat honom flera gånger och plockat bort dom största.
Som tur är så går dom icke på människor, men innan jag läste om det så kliade ÖVERALLT!
Hoppas att dom försvinner snabbt.
Dom flesta har droppat av.

Fick sms utav pappa innan. Dom hade varit på bussresa idag och i morgon skulle dom på SNOR KLING..hahaha..Så skrev han i sms:et. Både jag & Sis tyckte det var skoj. Det fanns nog inte med i ordlistan så det blev så i stället för sammansatt ord.
Sis berättade för Theo att Zack var sjuk. Hon orkade ej berätta vad det var för något och Theo undrade om Zack hostade mycket..hahahaha...

Det var nog alles för mig. Zack ligger här vid mina fossingar och lämnar mig helst inte. Skulle jag röra på mig och gå någon annanstans i huset så följer han med mig. Gobiten!
Kan man annat är älskar honom..Nix!

Sov gott!!!

Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0