Vilket höstväder det är idag. Det blås...

Vilket höstväder det är idag. Det blåser som bara den utanför fönstret. Bladen på träden flyger runt runt runt på sina grenar. Själv ligger jag nerbäddad i min säng. Mina leder gör ont. Tårna, knäna, ländryggen, axlarna, nacken, ryggraden, armarna, armbågarna, handlederna och fingrarna, MEN jag mår trots ändå bra i mitt sinne. Ligger på värmedynan som lindrar ländryggen för stunden. Jag känner mig matt i hela kroppen. Kan nästan känna hur den jobbar mot smärtan. Jag är trött trots jag sovit gott inatt. Kan vara vädret som gör att kroppen trilskas eller är den inne i ett skov. Är glad över att jag verkligen kan stanna hemma när jag har såna här dagar. Det är fördelen med att arbetsträna. Jag själv hade lätt kunnat gå och jobba, men kroppen hade nog inte mått så bra utav det. Något man ska lära sig när man är reumatiker är att man måste lyssna på sin kropp. Jag har svårt för det. Tar sin lilla tid att acceptera. Inte bara för mig utan även för familjemedlemmar och vänner. Over and out, fridens liljor <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0