Förändring

Jag har bestämt mig för att göra en förändring i mitt liv. Har länge velat göra det men har inte haft rätt inställning och ork att göra det.

Vann en genomgång av min kropp på Hälsohuset hos en naprapat och vad han sa till mig där då kände jag bara att detta är först steget.
 
Då jag har kroniska sjukdomar så tar jag en hel del mediciner. Kroppen gör ont och det är en signal att något är fel, vilken jag borde lyssna på men istället lyssnar jag på mina doktorer som ger mig mediciner för alla sjukdomar.

Om man tänker på hur mycket jag stoppar i min kropp så är den sprängdfull av olika "gifter".
Medicinerna dämpar  ju det onda, men på ett negativt sätt då jag intar alla dessa olika mediciner "gifter" istället för att ta tag i det onda genom andra lösningar istället för mediciner.
Jag kommer aldrig bli smärtfri, men jag kommer ju ha mindre ont. 

Först så är det tänket som ska ändras. Jag har redan börjat så smått. Det tar tid att förändra. Jag har dragit ner på mina mediciner. Dock bara såna som jag provat dra ner på innan i samtycke med min läkare. 

Andra är att äta rätt och hälsosam mat. Detta tror jag själv är det svåraste att förändra. Hatar verkligen att laga mat till mig själv och sitta och äta själv, MEN jag måste klara detta. Jag SKA klara detta rättare sagt!

Målet med allt detta är att inte ta alla mediciner, sprutor, skit och mojs som jag tar idag.
Att kroppen ska må bättre, göra mindre ont, blir rörligare. Hade jag kunnat börja jogga igen så hade jag var överlycklig.

Det kommer att ta tip och det kommer kosta både pengar, tid och ork. Det kommer säkert finnas mottångar på vägen men då har jag min coach som kommer finnas där för mig under denna tiden.

Det kan ta 3 månader, 6 månader eller kanske 1 år, men då får det ta den tiden för jag vill verkligen förändras!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0