Herregud vilken morgon

Det har regnat som spö i backen, åskat så man känt det i rummet och blixtrat så man trodde man så stjärnor i rummet.

Klockan var nog närmare 7 när det började. Det small ja jädrans i havet.
Det blixtra och strax efter kom dundret.
Det mullrade nästa konstant.

Det var ett oväder som hette duga. Sa till Sabina igår: Undrar om det inte blir åska!
Känner det i lederna och får en skum huvudvärk.
Det sitter i ännu, men jag överlever. Huvudsaken att jag mår bra i mig själv, så kan man leva med smärtan om den inte är för outhärdig.

Mamma ringde innan. Hon hade provat att ringa hem till mig, men det gick inte. Klart att det slagit ner i telefonledningen.
Gör i och för sig inte så mycket. Rätt skönt när den inte ringer "skrattar"

Har haft en riktig mysmorgon. Gick upp och drog upp persiennerna, sen la jag mig och myste ner mig i täcket igen.
Låg och tittade ut på regnet, slumrade till för att vakna igen.
Gick ut och hämtade tidningen, gjorde frulle & te sen gosade jag ner mig och åt frukosten i sängen och läste tidningen.
Det är mys när man har såna dagar.
Finns inte så mycket att göra när det är sånt här väder.

Nu ska jag gosa ner mig i soffan och fortsätta läsa tidningen.
Antar att det blir någon film under dagen med. Det får helt enkelt blir en mysardag idag!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0