Lussebullsbak

Jag & mamma bakade lussebullar idag. Dom köpte saffran i Egypten och tog med sig hem. Först var vi lite undrande om det verkligen var saffran. Om inte så fick ju ett nytt recept på lussebullar.

Saken är nu den att det gick bra. Lussebullarna är jättegoda, men kunde smakat mer saffran.

Mammas lussebullar


Mina lussebullar


Bådas mixade

Tillsammans fick vi 45 stycken.
Jag ville prova på att göra en annan form än den vanliga formen. Det slutade att mamma också gjorde det när hon ej åt degen i stället =)

Var ute och gick en lååång runda med Zack. Han är så fint, lille plutten =)
Härom dan så tog jag kort på honom (som vanligt) när han så gärna ville komma upp till mig när jag satt vid datan.


Hittade en anna bild som jag tycker är så gullig =)


I morgon bär det hem till min lilla stuga igen. Ska bli härligt att komma hem till mina julpyntade lya.
Har ju en granne som saknar mig så jag få åka hem. Nä det var bestämt att antingen i dag eller i morgon.

På fredag så bär det av mot Göteborg.
Först så blir det hämta biljetterna, sen Lisebergs julmarkand. Ska möta upp Marianne där med. Kul!
Sen blir det Idol med Tove, Calle & Erik. Så klar alla andra med. Lite coolt att Westlife ska dit.

Ja det kommer bli en dag att minnas. Speciellt med Ann-Sofi. Vi kan ha lattjo lajbans!

Tjillevipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0