Kladdkaka a´la Anneli

Hade inget att göra, så jag slängde ihop en kladdis, snabbt och lätt.

 

2 dl strösocker
2 st ägg
4 msk O´boy
2 tsk vaniljsocker
2 dl mjöl
75 g  smält smör

Sätt ugnen på 150 gr

Smörj en bakplåt, pudra med lite vetemjöl

Rör ihop strösocker, ägg, o´boy, vaniljsocker

Rör ner det smälta smöret och blanda i mjölet till sist.

Gräda i 20 min, mitt i ugnen

Till detta brukar jag ha Vaniljvisp, hallon & blåbär

Jag har ändrat lite själv i receptet till så som jag tycker är godast.

Idag provade jag på att ha havregryn på toppen. Det var okej.
Innan har jag provat på att riva choklad på, vilket är smaskens.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Det ser jätte nyttigt ut med havregrynen, det är ju fibrer:)

Jag har gjort din utmaning:)

2009-02-21 @ 18:05:11
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: piddor

Gottegris... Kaloribomb.. :)

2009-02-21 @ 18:56:51
Postat av: loppan

Det ser jättegott ut,jag har också gjort en kladdkaka men ditt så mycket godare ut.

2009-02-21 @ 21:00:03
Postat av: Anneli

Bettan: Jag kände mig jättenyttig iom havren var på.



Piddor: Nu ska du inte vara sån ;-)



Mamma: Men det var ju ingen skillnad på våra. Bara havren. Fast jag hade nog godare tillbehör.Puss

2009-02-21 @ 21:40:20
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0