Fars Dag

Vilket jag ska fira när jag blir frisk i stället. Han får ha middagen tillgodo.


Pappa spexar till det på utegymmet i London.

Min pappa är en underbar, fin, hjälpsam, skojig, humoristisk och snäll människa. Han är så mycket mer än detta!

Jag kommer ihåg när jag var yngre. Vi skulle ut och paddla med flygpojkarna.
Vi började paddla i Stockamöllan och vårt mål var i Ängelholm.
Kommer inte ihåg hur många vi var, men pappas vän Christer och hans son Roger var med i alla fall. Det är bara dom jag kommer ihåg.

Jag & Roger vi satt i våra kanoter och sjöng: "Vi är danska soldater med röven full av tomater".  Vi låtsade att vi kunde sjunga den på danska.
Tills slut sa våra pappor till oss att sluta eftersom där var några danska med eller om det var några som paddlade bara.

Vi börjar närma oss Brukshundsklubben, som ligger mellan Ljungbyhed och Klippan. Där var det en fors eller typ ett mini vattenfall.
Jag fick hoppa av kanoten och pappa skulle själv genom den.

Pappa paddlar och ett, tu , tre så välter kanonten.
Jag får panik. Alla andra skrattar. Jag blir ledsen för pappa syns inte. Jag var helt säker på att min älskade pappa hade drunknat.
Jag minns jag blev arg på som andra för det var ju inget roligt.
Innehållet i kanoten flöt ju rundor i vattnet.
Pappa kom ju upp till ytan igen, som tur var.
Åh så glad jag blev.

Resten av turen minns jag inte så mycket, men vi kom fram till vårt mål i alla fall.

Efter några veckor så hade vi möte inne på flyget med Flygpojkarna. Någon hade filmat pappas fall.
Kan ju erkänna att när vi såg det så var det faktiskt rätt kul.

Jag har massa roliga minnen om pappa, men dom behåller jag för mig själv annars hade ni nog somnat om jag skulle skriva allt!

ÄLSKAR DIG, PAPPA! DU ÄR EN KLIPPA, MIN KLIPPA ♥♥♥

Glöm inte Era pappor idag!
Man behöver inte ge överdådiga presenter. Jag är säker på att dom blir glada över att veta att Ni tänker på dom!

Kram

Kommentarer
Postat av: Camilla

Håller med dig, alla papper förtjänar en extra tanke idag. Jag tänker på min underbara pappa som tyvärr försvann från mig allt för tidigt i livet. Saknar honom och skickar honom en stor kram! Camilla

2009-11-08 @ 17:08:59
Postat av: Anneli

Det gör du rätt i Camilla! Han tittar säkerligen ner på dig med ett leende

2009-11-08 @ 21:38:03
Postat av: Anonym

Tack för dom fina orden. Det gläder gubben att få läsa ditt inlägg.

2009-11-09 @ 15:55:17
Postat av: Anneli

Du är värd varje ord!

2009-11-09 @ 17:06:40
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Linda Hallberg

Det måste ha varit en rolig dag. Som vanligt hade jag inte åldern inne för att vara med på era bus.



Ska bjuda min söta lilla pappa på middag när tiden känns rätt. Skämma bort han lite. Sen har vi självklart en hockey match att se fram emot tillsammans med Rogge

2009-11-09 @ 22:34:42
URL: http://lind1s.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag tror vi paddlade i 3 dagar eller nåt sånt. Minns på hem vägen skulle jag läsa tidningen men Roger tålde inte trycksvärtan i den så jag fick snällt lägga undan tidningen. Trodde han skojade med mig,men Christer sa att det va sant. Så jag fick ju tro på dom.



Ska du gå på hockey med honom eller ska ni spela ;-)



Du fick ju trots allt vara med ibland. Jag kom ju och ville ta hand om dig. Du var så söt! Och är fortfarande.

2009-11-10 @ 00:05:11
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: mamma mia

vad fint d skrev kan inte d satta in videon pa pappa da an ramlade i vattnet i riseberga? snalla satt in det aaaaaa!!

2009-11-10 @ 15:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0