Första advent

När jag har varit ute och gått med Zack om kvällarna så har jag smygtittat in på dom som bor här om dom har satt upp ljusstakar/stjärnor eller inte.
Dom som inte gjort har jag tänkt: Meh har dom inte satt upp ännu!
Sen kommer jag hem till mamma & pappa och kommer på att dom har ju inte heller satt upp. Jag sa i och för sig till mamma att det fick hon ju sätta upp innan dom åkte. Äh skit, svarade hon inte riktigt men nästan.

Nu är dom uppe i alla fall. Jag har gjort mitt bästa. Minns inte vilka som ska vara var, men det lyser i alla fall i fönsterna nu!

Har tänt första ljuset med. Tog lite tid innan jag hittade vart hon gömt staken, men jag hittade den efter mycket letande. Vet inte ens om det är den.

Håller på att fixa maten. Blir ris med fläskfilégryta. Den har dock mamma gjort sen innan.

Skulle gå skogsrundan med Zack innan idag, men när vi väl kom in på Sandvägen så var det mest geggamoja så vi vände och gick en annan runda i stället.

Har varit rätt så uttråkad idag faktiskt. Helgerna går så himla sakta. 
Skulle vilja åka till julskyltningen i Klippan innan, men orkar faktiskt inte engagera mig med bussar. Sen hade jag tänkt gå på bio idag, Bröllopsfotografen, fast jag hoppar det med.
Kan fråga om mamma & pappa vill kolla på den på onsdag. I så fall stannar jag till torsdag!

Nu måste jag fixa maten.

Trevlig Första Advent!

Kommentarer
Postat av: coolbettan

Här har flitens lampa lyst när du fixat advetsmys till mamma och pappa, du är rar du!

Kram

2009-11-29 @ 16:36:56
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag var så fruktansvärt uttråka så hälften vore nock =)

Sen tänkte jag att det kan ju vara mysigt för dom att komma hem när det lyser fint i fönsterna.



Kram

2009-11-30 @ 16:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0