Torsdag

Fis Enzo stack från mig när vi var ute så han kunde göra sin bestyr. Vi var bara här ute på gården, men när vi skulle gå in så var han borta.
Han har aldrig stuckit innan. Har jag varit ute och gått med honom så har han alltid stannat och kollat vart jag är eller om jag kallat på honom så har han stannat direkt.
Han är verkligen jätteduktig på att lyda, men några få undantag.

Men i dag vet jag ej vad han fick för ett fnatt.
Som sagt var vi på gården och han brukar springa runt bilarna för lilltjejen med gör det. Tänkte att han var framför bilarna, men icke. Kollade bakom men icke. Jag kallade men han kom ej. Jag gick runt om och då ser jag att folk vänder sig om på gatan. När jag kallar så säger en kvinna på andra sifan gatan att han är där.
Ser en bil bromsar in. När jag får syn på Enzo så är han borta vi bageriet.
Jefla hund!

Saken var att han visste att han gjort något som han ej fick. Jag sa till honom och sen fick han ligga i sin korg en kort stund sen var det glömt igen.

Jag blev väldigt konfunderar varför han stack. Kan vara att här är tikar som löper, eller för att där kom en kvinna med hund ute vid vägen.
Inte en susning i alla fall. Tror icke han gör om det igen.

I dag skiner solen jättemycket! Underbart med solsken & minusgrader.
Snacka om att vi har haft vinter & snö länge nu!
Jag älskar det verkligen men till och med jag börjar längta lite efter våren nu.

Enzo ska bli hämtad nu i dagarna. Vet inte vilken, men skrev till Sanna att hon får säga till innan så jag kan bada honom & göra honom fin innan han ska i väg till sin nya familj eller hem till Sanna & hennes familj.
Hade gärna behållt honom men eftersom han inte kan vara själv utan att bli förtvivlad och jag tycker synd om honom så får han säkert det bättre där han har hundkompisar.
Hade jag ej haft läkarebesök mm som jag måste gå på så skulle han fått stanna.
Det kommer bli tomt, men pappa åker till London på söndag så då ska jag passa Zack. Antingen där eller här.

Nähepp, det var väl alles.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Anneli!

Det är ju bra att du ska lämmna honom,men det måste ju kännas det gick så bra med honom,men du får ju tänka på att du ska ju börja att jobba också någon gång ,och då kan du ju inte lämna honom själv.Det är synd för det är sån fin liten hund.Ha det gottttttttttt

2010-02-11 @ 15:43:55
Postat av: Anneli

Jo, jag vet. Han är verkligen en myshund. Keligare än keligast.

Där är en stor skillnad på honom & Zack måste jag säga.

Hade jag bara haft mer tid, om jag ej skulle iväg, så hade jag behållt honom, men fortfarande har han det bättre tillsammans med en annan hund.

Är han kvar hos Sanna så kanske jag får låna honom =)

2010-02-11 @ 18:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0