Måndag i all ära

Käkade frukost till Hem till Gården. Säga vad Ni vill, men jädrans så "spinnande" det är nu. Det hände massa saker =)

Tycker om att titta på det. Jag tänker på när jag var liten och var hos farmor. Hon brukade titta på det. Mamma också!

Tog bussen till Ängelholm. Hade tid hos ortopedtekniska för nya inlägg till mina skor. Ska få en annan sort denna gången och prova eftersom mina fötter (och resten av kroppen) är så pass överrörliga.
Vi diskuterade skor som skulle vara bra för mina fötter och han hämtade ett par som jag tyckte var snygga faktiskt, men snodyra (1700kr). Kan säga att det är inget för mig med min ekonomi precis.
Ska dock snacka med min husläkare så skickar hon remiss så får jag dom 1000kr billigare.



Oj vad stor bilden blev..haha.. Tycker dom är helt okej.
Det är inte samma typ av skor som finns att köpa i handlen. Han berättade att det finns hur många modeller som helst att välja mellan.
Jag måste tänka på mina små fötter som bär upp denna kropphydda. Dom gör ett jäkla jobb och då förtjänar dom att få ha bra skor som gör att dom mår bättre.

Ska dit om 14 dagar igen och hämta mina sulor.

Det första jag gör när jag kommer ut är att vrickar högerfoten. Inte så allvarlig men det gjorde så klart ont. Hade jag då haft dojs som inte är så förbannat mjuka runt anklen så hade det nog inte märks så mycket.
Sen viker sig benhelvetet och DET GJORDE ONT!
Blir så trött på denna demolerade kroppen ibland.

Efter en tur inom apoteket på sjukhuset så tog jag mig en fiak på Nilssons Skafferi. Trivs bra där och är en återkommande kund =)
Fika och läsa massa tidningar på samma gång är toppen!

Hyresvärden skulle egentligen varit här idag och åtgärdat bristerna i mina lägenhet, men jag avbokade eftersom jag ej var hemma.
Får se när han ringer och ska boka en ny tid. Skickade sms & mail till honom och bad han höra av sig om en ny dag.

Min jefla allergi vill icke ge med sig trots 3 sprutor, tabletter, nässpray, ögondroppar och "klietabletter" varje dag.
Jag får panik när det icke hjälper. Det kliar massor och jag kan inte låsa in mig själv. Jag måste få leva lite med.
Någon som har nåt tips att ge mig?
Till hösten ska jag & min läkare skriva remiss så jag kan få hjälp till nästa vår. Hoppas bara att jag får det med.

Nixpix, nu ska jag kolla biggest loser.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0